Navigatie overslaan

Feest! In Oost en West

Feest! In Oost en West is een interactieve tentoonstelling in de toren van de Schoolkerk in Garmerwolde. Leerlingen maken er kennis met tradities en vormgevingen van feesten over de hele wereld, in het bijzonder van het christendom en de islam, en gaan daarover in dialoog. Op een ontdekkingstocht door de eeuwenoude toren kom je verbeeldingen van verschillende feesten tegen, waarbij je uitgedaagd wordt na te denken over jezelf en de ander. Schoolklassen bezoeken de tentoonstelling onder begeleiding.

Kom met je bovenbouwklas feest vieren in de Schoolkerk! Dit programma boek je inclusief een begeleider en audiotours, lesmateriaal voor in de klas en vervoer naar de Schoolkerk.

Lesmateriaal

Het lesmateriaal is een verdieping van het bezoek aan Feest! In Oost en West en bestaat uit een docentenhandleiding en werkboekjes voor de leerlingen. Bij ieder feest hoort een unieke lesbrief, gebundeld in een werkboekje, passend bij de thematiek en tradities van dit feest. Als docent kies je welke je gaat behandelen.

In je online Schoolkerkaccount vind je ondersteunend materiaal en beelden die je gebruikt in de lessen. In de tentoonstellingstoren maak je kennis met 8 feesten uit het christendom en de islam, maar in het bijbehorende lesmateriaal worden ook uitstapjes gemaakt naar andere religies en seculiere tradities. Zo kun je door het jaar heen gebruikmaken van het lesmateriaal voor Feest – inspringend op wat op dat moment actueel is in de klas of in de jaarkalender.

Programma Ramadan Schoolkerk

Vervoer

Alle programma's worden aangeboden inclusief busvervoer.

Link naar vervoer

Boeken

Boeken doe je eenvoudig door op de knop 'Direct boeken' hieronder te klikken. Kies een datum en tijd, en vul de gegevens in. Je maakt bij boeking meteen een account aan, zodat je toegang hebt tot het online lesmateriaal.

Ramadan 3

Weet wat je viert

Weet wat je viert is een samenwerking tussen 10 musea en culturele instellingen in Nederland en één in Suriname. Stichting Oude Groninger Kerken is de partner in Noord-Nederland, met de tentoonstelling Feest! In Oost en West. Het doel is kinderen open met elkaar in gesprek laten gaan over hun cultuur.