Feest! In Oost en West

Feest vieren doet iedereen op de wereld. Wat je viert en hoe je dat doet zegt iets over jou, over je identiteit. Welke feesten worden er in Nederland gevierd en wat betekenen ze? En wat heeft dat met jou te maken?

Leer erover in het programma Feest! In Oost en West in Garmerwolde. Het programma start in de middeleeuwse kerk met een groepsgesprek. Hierbij staan de leerlingen en hun eigen ervaringen centraal. Daarna gaat de klas op ontdekkingstocht in de toren met de spannende, interactieve tentoonstelling waar acht religieuze feesten tot leven komen.

Kom met je bovenbouwklas feest vieren op deze Schoolkerk-locatie in Garmerwolde! Dit programma boek je inclusief een begeleider en audiotours, lesmateriaal voor in de klas en vervoer naar Garmerwolde.

Lesmateriaal

Het lesmateriaal is een verdieping van het bezoek aan Feest! In Oost en West en bestaat uit een docentenhandleiding en werkboekjes voor de leerlingen. Bij ieder feest hoort een unieke lesbrief, passend bij de thematiek en tradities van dit feest. Als leerkracht kies je welke je gaat behandelen.

Online staat ondersteunend materiaal en beelden die je gebruikt in de lessen. In de tentoonstellingstoren maak je kennis met 8 feesten uit het christendom en de islam, maar in het bijbehorende lesmateriaal worden ook uitstapjes gemaakt naar andere religies en seculiere tradities. Zo kun je door het jaar heen gebruikmaken van het lesmateriaal voor Feest, inspringend op wat op dat moment actueel is in de klas of in de jaarkalender.

Voorbeeld Werkboekje Docentenhandleiding2

Boeken

Boek eenvoudig door op de knop 'Direct boeken' hieronder te klikken. Kies een datum en tijd, en vul de gegevens in. Je krijgt na je reservering toegang tot het online lesmateriaal.

Ramadan 3